Nu ook EcoBoost Hybrid techniek Voor Ford Focus 20 augustus 2020

De Ford Focus is de beste verkochte auto in het c-segment in 2019 en de eerste helft van 2020. En die voorsprong willen we behouden met een verbeterde Ford Focus. De grootste vernieuwing is de toepassing van een mild hybride aandrijflijn. Daarnaast zijn er nieuwe versies en is er een rijkere uitrusting.

HERZIENE 1.0 ECOBOOST BENZINEMOTOR
De 125 en 155 pk 1.0 ECOBOOST benzinemotoren zijn voorzien van een geïntegreerde starter/generator die energie weet terug te winnen bij het afremmen en uitrollen. Deze energie wordt opgeslagen in een batterij onder de voorstoel van de passagier. Het vermogen uit de accu wordt gebruikt om het benzineverbruik en de uitstoot te verminderen en, indien nodig, extra koppel te leveren. Extra maatregelen om het verbruik en de uitstoot nog verder terug te dringen zijn cilinderuitschakeling en een verder verbeterd Auto-Start-Stop systeem. Er is een vanaf verbruik volgens WLTP van 1 op 19,1 kilometer/5,1 l/100 km.

Ford Focus 2020

STANDAARD RIJKER UITGERUST
De Ford Focus is rijker uitgerust dan voorheen. Zo is er FordPass Connect, een modem verbinding tussen uw auto, telefoon en het Ford netwerk. Door de lucht kunnen wijzigingen worden doorgestuurd, speciale waarschuwingen en kunt u via een speciale telefoon applicatie de route plannen, de deuren ont- en vergrendelen, uw auto lokaliseren, eventueel starten (automaat), de autostatus uitlezen etc.

De instapversie is nu de Focus Trend Edition Business vanaf € 25.975 (100 pk) of € 27.095 (125 pk hybrid). Deze versie is zeer rijk uitgerust met draadloze oplaadmogelijkheid voor de smartphone, SYNC3 met navigatie, adaptieve cruise control, achteruitrijcamera en parkeersensoren voor en achter.

Ook de sportieve Ford Focus ST-Line Business (vanaf € 28.645) en stoere Focus Active Business (vanaf € 28.645) hebben uitgebreidere standaarduitrusting. Zo zijn ze voortaan voorzien van automatische airconditioning met 2 zones, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, regensensor en keyless entry.

Digitaal instrumentencluster Ford Focus

NIEUWE TECHNIEK 
De Ford Focus blijft actueel met nieuwe technieken die (optioneel) beschikbaar zijn. Zo is het voor het eerst mogelijk een 12,3 inch digitaal instrumentencluster te bestellen. Dit cluster is zelf in te stellen en heeft een rustig beeld waardoor de ogen minder snel vermoeid worden. In combinatie met de mild-hybridemotor is de efficiëntie van de motor te bekijken. Bijzonder is dat het instrumentencluster aan de bovenkant gebogen randen heeft en zo naadloos past in het interieur.

Later dit jaar wordt aan het FordPass Connect systeem het Local Hazard Information systeem toegevoegd. Door de lucht wordt, onafhankelijk van de navigatie, informatie gegeven over gevaarlijke situaties die nog niet zichtbaar zijn zoals incidenten na een bocht, wegwerkzaamheden, objecten op de weg etc.

Verbeteringen zijn er aan het Adaptieve Cruisecontrol, dat werkt met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane Centring. Daarmee blijft de auto in zijn eigen baan, remt automatisch af bij een voorganger en trekt weer op en weet de snelheidsborden te herkennen en te verwerken in de automatische snelheid.

Met het nieuwe Active Park Assist 2 wordt in combinatie met een auto volledig automatisch ingeparkeerd (sturen, keuze versnelling, accelereren en remmen). Tenslotte is ook voortaan Pre-Collision Assist met actieve remingreep standaard.

De nieuwe Ford Focus versie zijn vanaf nu te bestellen.

 

Meer zien van de Ford Focus? Kijk dan op onze productpagina.

MEER INFO
HomeFordNieuwsNu ook EcoBoost Hybrid techniek Voor Ford Focus