Ford Fiesta: nog efficiënter met EcoBoost Hybrid techniek 28 januari 2020

De populair Ford Fiesta zal vanaf deze zomer op een groot aantal punten worden verbeterd. Het belangrijkste nieuws is de mogelijkheid om te kiezen voor een mild hybride aandrijflijn. Ook zullen de bestaande aandrijflijnen zuiniger worden dankzij de verbeterde EcoBoost benzinemotoren en een nieuwe automaat met 7 versnellingen.

Nieuw is de mogelijkheid om de Ford Fiesta te kiezen met Adaptieve Cruise Control  met Stop & Go en Speed Sign Recognition. Standaard heeft de vernieuwde Ford Fiesta een FordPass Connect modem aan boord.

HERZIENE 1.0 ECOBOOST BENZINEMOTOR
De 1.0 ECOBOOST is wederom op een aantal punten aangepast waardoor de uitstoot en het brandstofniveau zijn gedaald. De motor is nu voorzien van cilinderuitschakeling. Als niet het volle vermogen van de motor wordt gevergd, zoals tijdens het uitrollen of bij een constante snelheid met een lage motorbelasting, sluit één van de cilinders in 14 milliseconden. De snelheid van de sluiting zorgt er voor dat dit in de praktijk niet voelbaar is. Maar het brandstofverbruik en de uitstoot daalt.

In combinatie met een nieuwe 7-traps automaat op de 125 pk 1.0 EcoBoost benzinemotor, daalt het verbruik nog meer. In vergelijking met de oude automaat is de nieuwe 7-trapsautomaat met dubbele koppeling, 15% zuiniger.

Ford Fiesta ST-Line

ECOBOOST HYBRID
De Ford Fiesta is in combinatie met de 125 pk versie verkrijgbaar met mild hybride technologie. Deze motor is voorzien van een intelligente starter/generator (BISG) die de startmotor en dynamo vervangt. De starter/generator wint de energie, die normaal gesproken verloren gaat bij het remmen en vertragen, terug en slaat deze op in een batterij. Als er extra trekkracht nodig is, wordt de spanning uit de batterij gebruikt. Ook wordt de accu gebruikt voor de stroom van de elektrische systemen in de auto. De mild hybride techniek zorgt voor een besparing tussen de 5 en 10%. De mild hybridemotor weet, dankzij de hulp van de starter/generator een hoger koppel te genereren dan de normale 125 pk versie.

NIEUWE TECHNIEK EN FORDPASS CONNECT MODEM
De Ford Fiesta blijft bij de tijd door diverse nieuwe technieken en verfijningen. Standaard is op iedere Fiesta het FordPass Connect modem. Draadloos kan uw Fiesta worden voorzien van updates en kunt u met een speciale app op uw telefoon uw auto bedienen en uitlezen. Zo kunt u de deuren openen en sluiten, het brandstofniveau, de bandenspanning etc. bekijken.

Nieuw is de Adaptive Cruise Control en Stop & Go en Speed Sign Recognition. Uw auto houdt automatisch afstand tot uw voorligger. Remt af tot stilstand, kan automatisch weer versnellen en remt af of versnelt op basis van de verkeersborden met de maximale snelheid.

Andere verbeteringen zijn aangebracht in het SYNC3 multimediasysteem. Deze heeft grotere knoppen gekregen. De Fiesta kan nu worden voorzien van draadloos laden van uw smartphone, heeft meer functies beschikbaar in de automatische parkeerhulpfunctie en in de Cross Traffic Altert.

De nieuwe Fiesta is er als Trend vanaf € 16.950. De EcoBoost Hybrid is er als Titaniumuitvoering vanaf € 21.865. De nieuwe automaat is er vanaf € 22.095 als Connected uitvoering.

Meer zien van de Ford Fiesta? Kijk dan op onze productpagina.

MEER INFO
HomeFordNieuwsFord Fiesta: nog efficiënter met EcoBoost Hybrid techniek