Nieuwe automaat voor Fiesta en Puma EcoBoost Hybrid 30 maart 2021

Een automaat is prettig om volop te kunnen genieten van alle veiligheids- en comfort verhogende techniek van de hedendaagse auto. Met het Stop & Go komt een Fiesta of Puma automaat in een file helemaal tot stilstand en trekt de auto weer automatisch op als de file binnen 3 seconden weer op gang komt. Met een handgeschakelde versie is dit onmogelijk. Op de EcoBoost Hybrid versies was tot op heden geen automaat leverbaar. Maar daar komt nu verandering in dankzij een nieuwe 7-traps automaat met dubbele koppeling technologie. Bijkomend voordeel van de automaat in combinatie met de mild hybride motor t.o.v. een combinatie met een gewone motor: snellere acceleratie, minder verbruik en een lagere CO2 uitstoot.

Nieuwe 7-traps automaat voor mild hybride

HET HOGERE KOPPEL VAN DE MILD HYBRIDE
De Ford Fiesta en Ford Puma EcoBoost Hybrid versies werken met een tandriem aangedreven starter/generator. Bij het remmen wordt de energie van het vertragen opgeslagen in een batterij. De energie in de batterij wordt weer vrijgegeven bij het accelereren en zorgt voor een sneller en soepeler reagerend stop-/-startsysteem. De accu kan de gewone motor tot wel 20 Nm extra kracht geven dat zorgt voor een snellere acceleratie. Daarnaast kan de accu de verbrandingsmotor ondersteunen tijdens normaal gebruik, waardoor het verbruik en de uitstoot afnemen.

Meer weten over deze nieuwe automaat op de Ford Fiesta en Ford Puma? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen

 

 

HomeFordNieuwsNieuwe automaat voor Fiesta en Puma EcoBoost Hybrid